--->Staňte sa franchizantom najpokrokovejšieho výživového systému 21. storočia JEDINEČNÁ MOŽNOSŤ KÚPY ZABEHNUTEJ KLINIKY<---
Upozornenie na stiahnutie výrobku BELLY CARE z predaja
 

Prečo sú umelé sladidlá horšie ako cukor?

20.02.2017 | 7781x Zhliadnutie | Strava

Čo je vlastne cukor? Veľa ľudí si pod cukrom predstaví iba ten biely repný cukor. To ale nie je tak úplne pravda. Je len jedným z veľkého počtu látok, ktorým sa hovorí sacharidy. Sacharidy patria k našej výžive rovnako ako tuky a bielkoviny. Preto sacharidom musíme venovať náležitú pozornosť. A nielen z týchto dôvodov, ale aj pre objasnenie ako je to s nimi pri chudnutí.

Rozdelenie sacharidov

  • jednoduché cukry čiže monosacharidy sa okamžite po zjedení vstrebávajú a sú okamžitým zdrojom energie. Preto sa im často hovorí rýchle cukry. Hlavní predstavitelia sú glukóza (hroznový cukor) a fruktóza (ovocný cukor).
  • disacharidy - hlavným predstaviteľom je repný cukor (sacharóza). Tento cukor sa stal neoddeliteľnou súčasťou našich životov a nájdeme ho v obrovskom množstve potravín. Ešte sem patrí maltóza (jačmenný slad), ktorý obsahuje pivo a vedie veľmi rýchlo k priberaniu. A ďalej laktóza (cukor mliečny), ktorý je častou príčinou tráviacich ťažkostí.
  • oligosacharidy - sú prítomné predovšetkým v strukovinách a bývajú zdrojom nadúvania, pretože naše telo nemá enzýmy na ich spracovanie. Strukoviny sa preto musia namáčať a dlho variť, ideálne s bylinkami.
  • polysacharidy - možno ich považovať za najznámejšie (zemiaky, obilniny a výrobky z nich, ryža), hovorí sa im tiež škroby. Ich trávenie prebieha najdlhšie, a preto sa im často hovorí pomalé cukry. K polysacharidom zaraďujeme aj nestráviteľnú vlákninu. Aj keď nie je stráviteľná, je pre naše zdravie veľmi dôležitá. Urýchľuje postup konzumovaného jedla črevami, čistí črevo od nečistôt a pomáha pocitu nasýtenia.

 

Aké cukry (sacharidy) jesť

Dôležité je, že sacharidy z nášho jedálnička zmiznúť nesmú. Dôležité je vyhýbať sa nevhodným. A tými sú jednoduché cukry ako monosacharidy a disacharidy. Fruktózu (disacharid) si môžete dopriať v podobe ovocia buď dopoludnia alebo po športovej aktivite, kedy rýchlo doplní energiu. Oligosacharidy pre nás a naše telo majú malý význam, takže nevadí, keď ich konzumujeme. Naopak polysacharidy by náš jedálniček obsahovať mal, ale pozor, je dôležité ich konzumovať v správnom množstve a v správny čas počas dňa. Z polysacharidov vyberajte hlavne nelúpané a celozrnné varianty - ryžu, cestoviny, kuskus, bulgur, zemiaky a vyskúšajte určite tiež na živiny bohatú quinou, pohánku a pšeno. Veľkosť porcií preberte so svojím poradcom. Polysacharidy sú totiž pomerne kalorické a pomerne ľahko vám zariadia nejaké to kilo navyše.

 

Čo sú umelé sladidlá

Sú to látky sladkej chuti, ktoré sú náhradou pre diabetikov za sacharózu (repný cukor). Časť týchto umelých látok sa používa pri výrobe DIA potravín. Výrobky, ktoré sú sladené umelými sladidlami jesť nemusíme, ak nie sme diabetici. Ich nadmerná konzumácia nie je vhodná, pretože obsahujú viac chemikálií.

 

Prečo ich výrobcovia používajú a prečo sa umelým sladidlám vyhýbať?

Umelé sladidlá umožňujú osladiť potraviny bez zvyšovania ich energetickej hodnoty. Toto je v poriadku a nemožno nič namietať. Ale sú tiež používané, aby potravinám vrátili chuť, ktorú počas výroby stratili. Výrobcom tiež umožňujú znížiť množstvo základných surovín. Toto už v poriadku nie je. Prečo kupovať potraviny, ktoré sú bez chuti a tá im je umelo dodávaná? A tiež sú ochudobnené o svoje základné zložky.

 

Kedy ich môžeme do jedálnička zaraďovať

Umelé sladidlá do nášho jedálnička môžeme v primeranom množstve zaradiť, ale ak netrpíme cukrovkou, nie je vôbec dôvod. Sú to látky chemického pôvodu, ktoré nie sú telu vlastné.

 

Druhy umelých sladidiel

Aspartam - obsahuje fenylalanín. Nesmú ho teda užívať ľudia, ktorí majú fenylketonúriu (jedna z vrodených odchýlok metabolizmu).

Sacharín - neodporúča sa deťom a tehotným ženám.

Umelých sladidiel je ďaleko viac ako napr. cyklamát, ktorý je v niektorých krajinách úplne zakázaný. Za relatívne bezpečné sladidlá sa dajú považovať sorbitol, xylitol a im podobné látky.

 

Alternatívy k cukru a umelým sladidlám

 

Napr. stévia. Je cenená kvôli jej liečivým účinkom a hlavne kvôli vysokej sladivosti. Ako prvý ju používali na sladenie svojich pokrmov domorodí obyvatelia Južnej Ameriky. Okrem iného má vplyv na pálenie záhy, cukrovku, môže byť používaná ako ústna voda. Ďalšou alternatívou môže byť napríklad med alebo javorový sirup. Ale pozor, aj med a javorový sirup majú vysokú kalorickú hodnotu!

SteviGuard - najčistejší produkt stévie na trhu, ktorý môžete objednávať na všetkých našich pobočkách.

 

 

A čo na záver?

Je potrebné povedať, že sacharidy ako také nie je možné z našich jedálničkov vylúčiť. Sú našou prirodzenou potravou. Ale musíme si vybrať tie správne a tým menej zdravým a nezdravým sa veľkým oblúkom vyhnúť.

Ringsegment Ringsegment

Weight management
je riešením pre každého

Logo

Prečo NUTRIADAPT?

Zdravotná dokumentácia

Pretože je normálne starať sa o seba a o svoje zdravie.

Nahváha a obezita výrazne zhoršuje kvalitu života. Od zadýchavania sa pri chôdzi, estetického hľadiska, zhoršenia civilizačných chorôb, ako je okrem iného cukrovka alebo vysoký cholesterol, až po kratšiu dobu života. Je správne sa o svoje telo v rôznych etapách života starať tak, aby ste dokázali naplniť váš cieľ a mať tak "RADOSŤ ZO SEBA". A my vám s tým radi pomôžeme.

Stetoskop

Pretože u nás nájdete iba vysoko kvalifikovaných odborníkov na úpravu hmotnosti.

Všetci naši zamestnanci musia prejsť veľmi intenzívnym vzdelávacím procesom zakončeným odbornou skúškou. Zamestnanci sa musia neustále vzdelávať, preto navyše u nás tiež nájdete špecialistu na chudnutie detí, športovú výživu, apod.

Mikroskop

Pretože náš výživový systém NUTRIADAPT je výsledkom nespočetného množstva overených klinických štúdií.

Opiera sa o fakty, nie o domnienky alebo nepodložené štúdie. Bude vám na mieru spracovaná gramážová kuchárka a osobný výživový plán, v ktorom možno upravovať energetickú hodnotu aj početnosť porcií. Osobný výživový plán rešpektuje vaše chuťové preferencie a pomôže vám rýchlejšie dosiahnuť cieľovú hmotnosť.


Je to jednoduchšie,
než si myslíte

Fill form

Vyplníte rezervačný formulár, naša asistentka sa s vami do dvoch pracovných dní spojí a dohodnete si termín nezáväznej konzultácie.

Zdravotná prehliadka

Absolvujete 30 - 45 minútovú konzultáciu, kde vám vykonáme základnú diagnostiku Vášho tela. Počas konzultácie sa dozviete, ako zostať nielen zdraví, ale tiež ako získať viac energie, cítiť sa dobre a dostať sa na svoju ideálnu hmotnosť a mnoho ďalších informácií.

Konzultácia

Pohovoríte si s našim výživovým špecialistom, preberiete vaše ciele, vysvetlíme vám ako sa s nami dostanete na ideálnu hmotnosť a čo je potrebné urobiť, aby ste si ju udržali. A to natrvalo.

Fill form

Poďte do toho s nami a chudnite tak, aby ste nielen skvele vyzerali, ale hlavne sa skvele cítili.

Garancia

Až 1,5 kg / týždeň

Pri dodržaní výživových
zásad našich špecialistov
Objednajte sa ešte dnes
na konzultáciu s výživovým špecialistom
a navyše dostanete inšpiratívny
jedálniček chutných večerí
a vitamínový doplnok na posilnenie imunity zdarma.

Rezervačný formulár

Ringsegment