--->Staňte sa franchizantom najpokrokovejšieho výživového systému 21. storočia JEDINEČNÁ MOŽNOSŤ KÚPY ZABEHNUTEJ KLINIKY<---

Poradňa chudnutia 1. časť

03.03.2015 | 6930x Zhliadnutie | Michaela Korpášová | Chudnutie

Trápi ma spomalený metabolizmus, ako ho môžem naštartovať? Ako cvičiť počas chudnutia? Môžem jesť chlieb na večeru?

Na otázky čitateľov časopisu FITštýl odpovedá Ing. Michaela Horváthová, výživová poradkyňa Sveta zdravia.

 

dieta zena vahaTrápi ma spomalený metabolizmus, ako ho môžem naštartovať?

K spomaleniu metabolizmu dochádza vtedy, ak človek prijíma nedostatok živín, ktoré sú pre neho vhodné a prijateľné, a naopak, konzumuje živiny, ktoré ho zaťažujú. V takomto prípade, keď musí organizmus čeliť „nepriateľom“ v podobe nevhodných potravín, dochádza k stavu, ktorý môžeme ľudovo pomenovať ako zlenivenie trávenia. Práve komplexná nutričná typológia umožňuje človeku poznať, ktoré potraviny sú pre neho vhodné a organizmus pri nich funguje tak, ako má, nedochádza k ukladaniu tuku, spomaľovaniu metabolizmu, pocitom zlého trávenia a podobne. Ak zistíte, či ste proteínový, sacharidový alebo zmiešaný metabolický typ a začnete sa podľa svojho typu stravovať, nielenže opäť naštartujete svoj metabolizmus, ale pri dodržiavaní vhodného životného štýlu ho viac nebudete musieť štartovať.

Alebo existuje aj druhá možnosť: Niektorým klientom odporúčam spomalený organizmus naštartovať reštartovaním. Ako to prebieha? K spomaleniu metabolizmu dochádza najmä v dôsledku nepravidelnej stravy, skúšania rôznych diét a podobne. Preto je pred prechodom na normálny, pravidelný stravovací režim úspešné zaviesť reštartovanie organizmu v znamení hesla „Zjedz, na čo máš chuť“. To znamená, že si človek dá deň oddychu, kedy nebude premýšľať nad tým, či je to zdravé alebo nie, len si to proste dá. Nehovorím, že to musí byť „nezdravé“ jedlo počas celého dňa. Niekedy stačí aj obed, večera, čokoláda... A na nasledujúci deň človek začína s čistým štítom a vyčistenou mysľou.

Za posledný rok som zhodila 15 kg a ešte by som chcela pridať k tomu ďalších 10 kg. Koľko by som mala vykonávať pohybovú aktivitu a pri akej tepovej frekvencii, ak chcem spáliť tuk?

Prvým spôsobom je aeróbna aktivita (napr. beh, bicykel, stepper...) zameraná na spaľovanie tukov, ktorá by mala trvať približne 60 minút. Tepová frekvencia súvisí a je závislá od trénovanosti organizmu, pričom by mala tvoriť 60 až 80 % z maxima. Vo všeobecnosti sa dá vypočítať minimálna a maximálna tepová frekvencia v závislosti od pohlavia podľa základných vzorcov:

Minimálny tep pre spaľovanie tuku u žien: (226 – vek) x 0,6

Maximálny tep pre spaľovanie tuku u žien: (226 – vek) x 0,7

Minimálny tep pre spaľovanie tuku u mužov: (220 – vek) x 0,6

Maximálny tep pre spaľovanie tuku u mužov: (220 – vek) x 0,7

Tuk sa však najlepšie spaľuje intervalovým tréningom, ten je však náročnejší. Je to tréning, ktorý trvá iba 20 a 25 minút a je vo veľmi vysokej intenzite pri maximálnej  tepovej frekvencii (teda 220-váš vek), kedy v určitých fázach idete na kyslíkový dlh. Základný princíp spočíva v striedaní fázy maximálneho úsilia (20 – 30 sekúnd), po ktorej nasleduje regeneračná fáza (60 – 90 sekúnd). Celé sa to zopakuje minimálne 8 krát. Nebudem sa o intervaloch rozpisovať viac, pretože si zaslúži samostatný článok. Ďalšou variantou intervalu je 20-30 minútový vysokointenzívny tréning (HIT) vo forme CrossFitu, tabaty a podobne.

Najúčinnejší spôsob chudnutia je pravidelne striedať kardio, posilňovanie a intervalový tréning.

 

Potrebujem schudnúť ešte nejaké to kilo, ale neviem sa vzdať pečiva. Môžem jesť  chlieb na večeru?

chudnutie a chliebZloženie večere sa odvíja od vašej fyzickej aktivity počas dňa. Vo všeobecnosti by mala večera pozostávať z kombinácie bielkovín a zeleniny (teda napríklad mäso, vajíčko alebo tvaroh so zeleninou). V prípade, že máte pravidelnú fyzickú aktivitu, najmä v popoludňajších hodinách, môžete si sa večeru pridať aj malú porciu sacharidov (napr. ryže, zemiakov alebo trochu pečiva, nie však klasického pšeničného).

Chlieb a pečivo všeobecnosti nie sú veľmi vhodnou a zdravou potravinou. Stále viac ľudí má celiakiu a cca 70% ľudí trpí intoleranciou pšeničného lepku. Pečivo by som odporúčala vo forme bielkovinového alebo čisto semienkového chleba (raw chlebík alebo čistozrnný chlieb bez múky). Pokiaľ sa neviete vzdať klasického chleba, uprednostnite špaldový, ale radšej nie popoludní a na večeru.

 

objednavka

 

Ringsegment Ringsegment

Weight management
je riešením pre každého

Výživový plán na úpravu hmotnosti

Potrebujete zhodiť pár kíl alebo 15 kíl? Pripravíme vám taký plán, ktorý vám sadne do vašich predstáv.

Viac
Výživový plán pre športovcov

Máte radi šport? Alebo naopak, ste v pohybe limitovaní? Nebaví vás jedálniček od vášho trénera?

Viac
Výživový plán pre deti

Náš tím profesionálnych výživových poradcov je pripravený pomôcť každému rodičovi, ktorému nie je zdravie jeho dieťaťa ľahostajné. Máme pre vás pripravené špeciálne programy, ktoré u detí úspešne riešia obezitu, nadváhu, prípadne aj podvýživu.

Viac
Výživový plán pre seniorov

Seniori vyžadujú diametrálne odlišný prístup k chudnutiu ako aktívny tridsiatnik. Z našich skúseností sa veľkej skupine klientov po úprave hmotnosti uľavilo od zdravotných ťažkostí a znížilo sa množstvo potrebných liekov.

Viac
Výživový plán pre večné diétarky

Celý deň nejete a večer skončíte vo fastfoode? Naše riešenie počíta s rôznymi životnými situáciami tak, aby bolo maximálne použiteľné a bez jo-jo efektu.

Viac
Výživový plán pre diabetikov a alergikov

Neprispôsobujte sa! My sa prispôsobíme vám. Máte alergiu alebo intoleranciu na nejakú potravinu, prípadne diabetes alebo vysoký tla? Nevadí, naša gramážová kuchárka sa vám prispôsobí a nikto vás ju nebude nútiť jesť.

Viac
Logo

Prečo NUTRIADAPT?

Zdravotná dokumentácia

Pretože je normálne starať sa o seba a o svoje zdravie.

Nahváha a obezita výrazne zhoršuje kvalitu života. Od zadýchavania sa pri chôdzi, estetického hľadiska, zhoršenia civilizačných chorôb, ako je okrem iného cukrovka alebo vysoký cholesterol, až po kratšiu dobu života. Je správne sa o svoje telo v rôznych etapách života starať tak, aby ste dokázali naplniť váš cieľ a mať tak "RADOSŤ ZO SEBA". A my vám s tým radi pomôžeme.

Stetoskop

Pretože u nás nájdete iba vysoko kvalifikovaných odborníkov na úpravu hmotnosti.

Všetci naši zamestnanci musia prejsť veľmi intenzívnym vzdelávacím procesom zakončeným odbornou skúškou. Zamestnanci sa musia neustále vzdelávať, preto navyše u nás tiež nájdete špecialistu na chudnutie detí, športovú výživu, apod.

Mikroskop

Pretože náš výživový systém NUTRIADAPT je výsledkom nespočetného množstva overených klinických štúdií.

Opiera sa o fakty, nie o domnienky alebo nepodložené štúdie. Bude vám na mieru spracovaná gramážová kuchárka a osobný výživový plán, v ktorom možno upravovať energetickú hodnotu aj početnosť porcií. Osobný výživový plán rešpektuje vaše chuťové preferencie a pomôže vám rýchlejšie dosiahnuť cieľovú hmotnosť.


Je to jednoduchšie,
než si myslíte

Fill form

Vyplníte rezervačný formulár, naša asistentka sa s vami do dvoch pracovných dní spojí a dohodnete si termín nezáväznej konzultácie.

Zdravotná prehliadka

Absolvujete 30 - 45 minútovú konzultáciu, kde vám vykonáme základnú diagnostiku Vášho tela. Počas konzultácie sa dozviete, ako zostať nielen zdraví, ale tiež ako získať viac energie, cítiť sa dobre a dostať sa na svoju ideálnu hmotnosť a mnoho ďalších informácií.

Konzultácia

Pohovoríte si s našim výživovým špecialistom, preberiete vaše ciele, vysvetlíme vám ako sa s nami dostanete na ideálnu hmotnosť a čo je potrebné urobiť, aby ste si ju udržali. A to natrvalo.

Fill form

Poďte do toho s nami a chudnite tak, aby ste nielen skvele vyzerali, ale hlavne sa skvele cítili.

Garancia

Až 1,5 kg / týždeň

Pri dodržaní výživových
zásad našich špecialistov
Objednajte sa ešte dnes
na konzultáciu s výživovým špecialistom
a navyše dostanete inšpiratívny
jedálniček chutných večerí

Rezervačný formulár

Ringsegment