Je v ovocnom jogurte naozaj ovocie?

29.01.2015

 
Aký máme dôvod na to, že sa kŕmime jogurtom, v ktorom nie je fakticky žiadne ovocie, ale zato ovocná aróma a chemické farbivo?

jogurt ovocny chudnutieTu sú údaje z etikety úplne prvého, nami náhodne vybraného ovocného jogurtu: smotana (10% hm. tuku), ochucujúca zložka 15% (cukor, lesné ovocie: černice 20%, maliny 10%, čučoriedky 5%, voda, zahusťovadlo: modifikovaný škrob; koncentrát z červenej repy, aróma lesného ovocia, regulátory kyslosti: kyselina citrónová, citran sodné), jogurtová kultúra. 

Takéto ovocné jogurty plnia chladničky takmer každej domácnosti. Na jogurte si pochutnávajú  deti, aj dospelí. Navyše práve ovocné jogurty  bývajú vyhľadávanou desiatou. Akoby nie. Praktické balenie, dobrá chuť a pocit, že jeme navyše aj niečo zdravé, čo nás zasýti, sú hlavnými dôvodmi, prečo sú tieto mliečne výrobky tak obľúbené.

Aký však máme dôvod na to, že sa kŕmime jogurtom, v ktorom nie je fakticky žiadne ovocie, ale zato ovocná aróma a chemické farbivo, keď stačí do kvalitného bieleho jogurtu (nie nízkotučného) primiešať čerstvé sezónne ovocie, prípadne nefarbený domáci či biokompót alebo biodžem. ovocny jogurt chudnutie zdravieK tomu môžete pridať lyžičku ovsenných či špaldových  vločiek a orechy.  Takto na raňajky dostanete do seba ozajstnú potravinu, vitamíny a minerály, a nie chémiu. Budete sa cítiť viac sýty a jedenie skutočných potravín bez prídavných látok bude mať pozitívny efekt na vaše zdravie i hmotnosť.

 

Iné chute?

Keďže výrobcovia potravín nás priam dopujú umelými arómami, problémom môže byť, že sme zvyknutí na veľmi výrazné chute takýchto potravín. Možno zistíte, že skutočné jedlo chutí inak ako to s množstvom aditív a arómy – možno vám bude chutiť viac, možno však trochu menej. Nemusíte mať ale obavy – človek je schopný svoje chuťové poháriky obnoviť do troch týždňov. Takže keď vynecháte všetky aromatické látky, zanedlho budete cítiť chuť pôvodných potravín, tak ako by ste ju cítiť mali.

 

Náš tip na zdravé raňajky: Jogurtová kaša

Suroviny:  biely jogurt (hustý grécky) , ovsené či špaldové vločky,  ovocie (môže byť aj mrazené či sušené), mandle či vlašské alebo iné orechy. Prípadne aj kokosový olej, chia semienka, ľanové  či konopné semienka.

 

ovocna jogurtova kasa chudnutie zdraviePostup:

Večer pred spaním rozmiešajte jogurt s vločkami v miske. Jogurtu by malo aspoň štvornásobne viac ako vločiek, aby sa vločky nasiakli a kaša nebola príliš hustá. Potom už len pridávajte ovocie podľa vášho výberu. Ideálna je za hrsť bobuľovitého ovocia (jahody, čučoriedky, maliny, černice...- ak nemáte čerstvé, môže byť aj mrazené). Výborná kombinácia je jogurt s kúskami banánu alebo manga, hlavne ak to máte radi trochu sladšie.  Ak chcete mať kašu ešte zdravšiu, pridajte aj  lyžičku kokosového oleja, chia alebo konopné či ľanové semienka. Pokiaľ pridávate chia, mysite na to, že výrazne zahustia konzistenciu, budete mať zo zmesi prakticky puding, takže minimalizujte vločky, alebo ich úplne vynechajte.

Ak potrebujete ešte viac osladiť,  môžete použiť domáci med alebo trochu domáceho džemu. Na záver dajte do skleneného pohára a ráno si pochutnajte.

Další články

Strava
QUINOA - viete prečo ju zaradiť do jedálnička?

Pravdepodobne ste už videli malé guľaté zrniečka, ktoré tvarom ktoré pripomínajú kuskus. Ide o semienka s názvom Quinoa,…

akce
Ako vám test metabolizmu pomôže k štíhlej postave?
Strava
Chudnete? Jedzte chia!

Drobnučké chrumkavé a bezlepkové zrniečka, nabité prospešnými bielkovinami, esenciálnymi omega-3 mastnými kyselinami,…

Vaše premeny

Katarína Tomaníková

Za 6 mesiacov sa zo mňa stala štíhla, energická a sebavedomá žena

Marian Kamenicky

Hlavné je zlepšenie zdravotného stavu, postava je benefit

Andrea Nagyová

Najpozitívnejšia je radosť z jedenia bez výčitiek!