--->Staňte sa franchizantom najpokrokovejšieho výživového systému 21. storočia JEDINEČNÁ MOŽNOSŤ KÚPY ZABEHNUTEJ KLINIKY<---
Upozornenie na stiahnutie výrobku BELLY CARE z predaja
 

Redukčné režimy pri chudnutí - ako na ne?

11.07.2016 | 4556x Zhliadnutie | Petr Fořt | Chudnutie

Tento článok nie je o redukčných diétach (o nich je veľa v knihe "Na čo sú diéty"), ale skôr o špecifickej, buď dočasnej alebo trvalej úprave stravovania pri chudnutí. Motívom je redukcia nadváhy, ale predovšetkým dosiahnutie trvale udržateľnej optimálnej telesnej hmotnosti s bonusom zlepšenia zdravotného stavu. Predchádzajúca veta je zásadná. TRVALÝ EFEKT! A to na rozdiel od akejkoľvek superšpeciálnej redukčnej diéty. Kto nepochopil, naučí sa hrať s váhou jo-jo.

 

Cvičenie počas chudnutia

Predpokladám, že sa nenájde nikto, kto by tvrdil, že pravidelná fyzická aktivita je pri redukcii nadváhy zbytočná. Chudnúť možno aj bez cvičenia, ale riskujete stratu svalovej i kostnej hmoty a pokles imunity. Okrem toho dúfam, že je jasné, že fyzická aktivita je nevyhnutnou súčasťou životného štýlu. Skutočnosťou je, že práve aktivita ako súčasť redukčného režimu robí ľuďom najväčší problém! Skúste použiť dva spôsoby riešenia: naučte sa cvičiť podľa kvalitných videí alebo "samoštúdiom" podľa publikácie Jima Stoppaniho "Veľká kniha posilňovania" (vydavateľstvo Grada) alebo sa zverte do starostlivosti prevereného odborníka. To platí ako pre tréning, tak pre rehabilitačné cvičenia a tiež pre aplikáciu fyzikálnych prostriedkov. Viem, akým smerom sa teraz uberajú vaše úvahy! Tento ucelený program bude vyžadovať čas a investície. Avšak, robíte to predsa pre seba! Ideálne je naučiť sa to všetko natoľko dobre, že už pomoc odborníkov potrebovať nebudete. Ostatne, chorý človek nezarába ....

 

Psychoterapia

Pri pokuse o realizáciu dôjde k rovnakým dilemám a ťažkostiam ako v prípade cvičenia a rehabilitácie. Navyše ide o citlivú tému. Možno sa vám nebude páčiť, keď teraz skonštatujem: väčšina osôb, žiadajúcich pomoc pri riešení obezity, má súbežne množstvo chorôb a o to väčšie problémy s psychikou. U niekoho ide o permanentný stres aj s jeho orgánovými dôsledkami, u iného problém vzniká v dôsledku tráum, často utrpených v ranom detstve alebo ide o problémy partnerského vzťahu či rodinného života. Väčšina ľudí nie je schopná sama seba aktivizovať, preto potrebuje podporu, porozumenie, atď. Nanešťastie, mnoho ľudí je pod vplyvom medikácie, vrátane hormonálnej antikoncepcie či antidepresív.

Ženy sú vnímavejšie ako muži, ale hoci sa tvrdí, že vydržia oveľa viac stresu, v praxi to vyzerá inak. Dúfam, že sa na mňa čitateľky nebudú hnevať za vyhlásenie, že ženy sú menej cieľavedomé a vytrvalé v snahe dosiahnuť méty, ktoré si stanovili. Ale tiež sa stretávam s klientmi, ktorí sú schopní postarať sa o seba, ak dostanú podrobný "návod". Odporúčam zamyslieť sa nad sebou a nad svojimi časovými aj finančnými možnosťami a potom zvoliť riešenie. Pochopím, že mnoho ľudí má zábrany riešiť situáciu s psychológom. Poznáte to, že? Hovorí sa o tom, že "každý psychológ potrebuje svojho psychiatra". Hlúposť. Pre tých, ktorí nenájdu odvahu, je tu možnosť "odsunúť" psychoterapiu a použiť ju napríklad v situácii, keď nie sú spokojní s výsledkami alebo dôjde k zmene vonkajších okolností.

 

Manipulácia so skladbou stravy a príjmom energie

V čom je zásadný problém všetkých redukčných diét? V tom, že nerešpektujú individualitu! Vždy sú veľmi časovo obmedzené. Nerešpektujú zdravotný stav a prípadnú medikáciu. Vždy sú "živelné" a preto ich aplikáciu užívatelia veľmi skoro opúšťajú sklamaní z toho, že sľubovaný rýchly efekt sa nedostavil. A tak sa bezhlavo vrhajú na ďalšiu diétu. Snáď už konečne "zaberie". Avšak nezaberie, to mi verte. Ale prečo v niektorých prípadoch funguje (dočasne)? Pretože akákoľvek zmena spôsobu stravovania spôsobí krátkodobé metabolické zmeny (rozhodí homeostázu) a to môže dočasne fungovať. Než sa organizmus adaptuje a vráti sa do pôvodného režimu. Fungujú aj z dôvodu, že sa používateľ začne strážiť.

 

Na čom je postavený redukčný režim (v oblasti výživy)?

  • Na cielenej manipulácii so skladbou stravy. Znamená to vylúčenie konzumácie potravín prispievajúcich k nadváhe tým, že spomaľujú metabolizmus, spôsobujú potravinovú intoleranciu a teda ťažkosti s tráviacim traktom. Dôsledkom je vznik chronického zápalu, zápchy s črevnou disbiózou a pokles imunity. Mení sa hormonálna regulácia, vzniká stav chronického hyperinzulinizmu a skôr či neskôr dospeje k inzulínovej rezistencii.
  • Bez zohľadnenia princípov metabolickej individuality a akceptácie vplyvu zdravotného stavu nemožno pomýšľať na úspech.
  • V hre je predovšetkým genetika, ktorá je však ovplyvnená vplyvom prostredia (v zmysle pôsobenia stresu všetkého druhu) a nakoniec aj skladbou stravy, pretože jej jednotlivé zložky ovplyvňujú činnosť génov. Preto je nutné zohľadniť tzv. rodinnú anamnézu. Väčšinou zistíme, že neúspech diét je spôsobený pôsobením vrodených metabolických mechanizmov. To ale neznamená, že "všetko je márne"! Čím zreteľnejší je vplyv genetiky, tým viac je potrebné byť cieľavedomý a vytrvalý v snahe o korekciu stavu. Manipulácia so skladbou stravy musí vychádzať zo znalosti všetkých okolností týkajúcich sa konkrétnej osoby.
  • TO, čo pravdepodobne rozhoduje, je metabolický typ. Vďaka mnohoročnej praxi s mnohými tisíckami klientov som zistil, že metabolický typ nie je vrodený! Možno ho ovplyvniť ako dlhodobou špecifickou skladbou stravy, tak, nanešťastie, tiež medikáciou. Hovorím tomu "vynútený metabolický typ".

Pri formulovaní redukčného režimu je nutné rešpektovať individualitu klienta v zmysle potravinových intolerancií a alergií, ba dokonca aj potravinových averzií! Teda je nezmyselné prezentovať v médiách akési univerzálne jedálničky, obsahujúce presnú energetickú nálož a ​​obsah základných troch živín. Čo ak klient napríklad odmietne konzumovať "všeobecne za zdravé považované potraviny", akými sú celozrnné cereálie na strane jednej a morské ryby na strane druhej? Na čo mu bude univerzálny, odbornými kapacitami odporúčaný jedálniček, keď on to jednoducho jesť nebude? Úlohou poradcu je zvoliť alternatívu. Dokonca ani v prípade vyhraneného metabolického typu nemožno trvať na odborne formulovanom systéme stravovania. Dobre, odmietate konzumovať niečo z toho, čo vám typologicky prislúcha. Musíme to vymyslieť inak. Pokiaľ sa vyberiete cestou "inak", je nutné priebežne hodnotiť efekt. V tomto prípade je to pre klienta "bez záruky".

 

Využitie alternatívnych výživových štýlov

Čo robiť s človekom, ktorý je hoci proteínový typ (dokonca overený genetickým testom), vyhlási, že chce byť vitarián (raw-food) bez ohľadu na racionalitu? Pre mňa (autora článku v teoretickej polohe privátneho poradcu) je riešenie jednoduché - popriať mu veľa šťastia a rozlúčiť sa s ním. Pre špecialistu v poradni je tento klient problém. Nezostáva iné, než pustiť sa do diskusie. Situácia nie je totožná s ordináciou lekára. Ak pacient odmietne štandardnú liečbu, lekár mu oznámi "nájdite si iného lekára". Špecialista v poradni však musí vysvetliť klientovi, v čom je základná chyba jeho rozhodnutia. Ide o "konštruktívne riešenia", kedy špecialista musí pochopiť psychiku klienta a pritom ho presvedčiť alebo formulovať konsenzus.

V takýchto prípadoch bude efekt záležať na pôsobení tzv. "Metabolickej flexibility". Inými slovami - k cieľu môže viesť rad ciest. Dokonca aj v prípade, že je dobre zmapovaný metabolický typ. Ako som sa už zmienil, nemusí byť kategoricky nemenný. Je teda možné využiť v redukčnom režime niektorý z alternatívnych výživových štýlov? Samozrejme, aj keď v tomto prípade je výber veľmi obmedzený. Do úvahy pripadajú vegetariánstvo (nie striktné vegánstvo), kombinované s raw-food a Paleo strava. V prípade tzv. Paleo diéty je nutné byť opatrný, pretože ide o finančne aj zdravotne náročný režim, ktorý veľa jeho vyznávačov nevhodne zjednodušuje na "vhodné pre každého". Mimochodom, Paleo strava je pôvodne "surovinovo" silne závislá na geografických podmienkach a navyše dosť často sprevádzaná tzv. prerušovaným hladovaním.

 

Prerušované hladovanie, energetické (sacharidové) vlny, rotačná diéta a pod.

Ide o rôzne modifikácie jedného a toho istého kolísania príjmu energie, prípadne v rámci toho tiež kolísanie príjmu niektorej zo základných troch živín - väčšinou sacharidov. Na tomto mieste pripomeniem, že ide o manipuláciu s vedecky dokázaným vplyvom doteraz fungujúceho "ob génu". Ten je dôsledkom adaptácie sa našich predkov na periódy hladovania.

Princípy a konkrétne postupy prerušovaného hladovania budú predmetom samostatného článku.

Ringsegment Ringsegment

Weight management
je riešením pre každého

Výživový plán na úpravu hmotnosti

Potrebujete zhodiť pár kíl alebo 15 kíl? Pripravíme vám taký plán, ktorý vám sadne do vašich predstáv.

Viac
Výživový plán pre športovcov

Máte radi šport? Alebo naopak, ste v pohybe limitovaní? Nebaví vás jedálniček od vášho trénera?

Viac
Výživový plán pre deti

Náš tím profesionálnych výživových poradcov je pripravený pomôcť každému rodičovi, ktorému nie je zdravie jeho dieťaťa ľahostajné. Máme pre vás pripravené špeciálne programy, ktoré u detí úspešne riešia obezitu, nadváhu, prípadne aj podvýživu.

Viac
Výživový plán pre seniorov

Seniori vyžadujú diametrálne odlišný prístup k chudnutiu ako aktívny tridsiatnik. Z našich skúseností sa veľkej skupine klientov po úprave hmotnosti uľavilo od zdravotných ťažkostí a znížilo sa množstvo potrebných liekov.

Viac
Výživový plán pre večné diétarky

Celý deň nejete a večer skončíte vo fastfoode? Naše riešenie počíta s rôznymi životnými situáciami tak, aby bolo maximálne použiteľné a bez jo-jo efektu.

Viac
Výživový plán pre diabetikov a alergikov

Neprispôsobujte sa! My sa prispôsobíme vám. Máte alergiu alebo intoleranciu na nejakú potravinu, prípadne diabetes alebo vysoký tla? Nevadí, naša gramážová kuchárka sa vám prispôsobí a nikto vás ju nebude nútiť jesť.

Viac
Logo

Prečo NUTRIADAPT?

Zdravotná dokumentácia

Pretože je normálne starať sa o seba a o svoje zdravie.

Nahváha a obezita výrazne zhoršuje kvalitu života. Od zadýchavania sa pri chôdzi, estetického hľadiska, zhoršenia civilizačných chorôb, ako je okrem iného cukrovka alebo vysoký cholesterol, až po kratšiu dobu života. Je správne sa o svoje telo v rôznych etapách života starať tak, aby ste dokázali naplniť váš cieľ a mať tak "RADOSŤ ZO SEBA". A my vám s tým radi pomôžeme.

Stetoskop

Pretože u nás nájdete iba vysoko kvalifikovaných odborníkov na úpravu hmotnosti.

Všetci naši zamestnanci musia prejsť veľmi intenzívnym vzdelávacím procesom zakončeným odbornou skúškou. Zamestnanci sa musia neustále vzdelávať, preto navyše u nás tiež nájdete špecialistu na chudnutie detí, športovú výživu, apod.

Mikroskop

Pretože náš výživový systém NUTRIADAPT je výsledkom nespočetného množstva overených klinických štúdií.

Opiera sa o fakty, nie o domnienky alebo nepodložené štúdie. Bude vám na mieru spracovaná gramážová kuchárka a osobný výživový plán, v ktorom možno upravovať energetickú hodnotu aj početnosť porcií. Osobný výživový plán rešpektuje vaše chuťové preferencie a pomôže vám rýchlejšie dosiahnuť cieľovú hmotnosť.


Je to jednoduchšie,
než si myslíte

Fill form

Vyplníte rezervačný formulár, naša asistentka sa s vami do dvoch pracovných dní spojí a dohodnete si termín nezáväznej konzultácie.

Zdravotná prehliadka

Absolvujete 30 - 45 minútovú konzultáciu, kde vám vykonáme základnú diagnostiku Vášho tela. Počas konzultácie sa dozviete, ako zostať nielen zdraví, ale tiež ako získať viac energie, cítiť sa dobre a dostať sa na svoju ideálnu hmotnosť a mnoho ďalších informácií.

Konzultácia

Pohovoríte si s našim výživovým špecialistom, preberiete vaše ciele, vysvetlíme vám ako sa s nami dostanete na ideálnu hmotnosť a čo je potrebné urobiť, aby ste si ju udržali. A to natrvalo.

Fill form

Poďte do toho s nami a chudnite tak, aby ste nielen skvele vyzerali, ale hlavne sa skvele cítili.

Garancia

Až 1,5 kg / týždeň

Pri dodržaní výživových
zásad našich špecialistov
Objednajte sa ešte dnes
na konzultáciu s výživovým špecialistom
a navyše dostanete inšpiratívny
jedálniček chutných večerí
a vitamínový doplnok na posilnenie imunity zdarma.

Rezervačný formulár

Ringsegment