--->Staňte sa franchizantom najpokrokovejšieho výživového systému 21. storočia JEDINEČNÁ MOŽNOSŤ KÚPY ZABEHNUTEJ KLINIKY<---
Upozornenie na stiahnutie výrobku BELLY CARE z predaja
 

Ako prežiť (pred)vianočný čas bez ujmy na zdraví?

13.12.2018 | 1798x Zhliadnutie | Zdravie

Toto obdobie je charakteristické prípravou tradičných pokrmov, či už ide o pečenie koláčikov, zákuskov ale aj chystaním klasických vianočných jedál, ktoré sú kaloricky výdatné. Ponúkame niekoľko osvedčených tipov, ako tento čas zvládnuť bez následkov v podobe zbytočného a nežiadúceho nárastu hmotnosti.

 

  1. Nevynechávajte raňajky

Veľmi dôležité pravidlo, ktoré sa oplatí dodržiavať. Dbajte na to, aby ste deň začali vyváženým pokrmom napr. v podobe musli, gréckeho jogurtu, smoothie alebo vajíčok. Takto sa vyhnete počas dňa návalu veľkého hladu aj myšlienky na maškrtenie. V predvianočnom hektickom období si do práce so sebou vezmite aj rýchle „šneky“ napr. v podobe orieškov, ktoré si doprajete na desiatu či olovrant. Hoci sú orechy zdravé, sú aj kalorické, takže menej je v tomto prípade viac. 

 

  1. Tradičné jedlo nemusí byť tabu

Hoci mnohé z tradičných vianočných jedál nie sú práve najzdravšou alternatívou, vôbec si ich nemusíte odopierať s veľkými výčitkami. Stačí si vopred premyslieť zdravšie možnosti a tak sa vám poľahky dodržať tradície a ustrážiť hmotnosť. Napr. v zemiakovom šaláte nahraďte majonézu bielym jogurtom, vyprážaného kapra vymeňte za grilovanú rybu... Možností je dosť a nakoniec si stačí postrážiť veľkosť servírovanej porcie. 

 

  1. Nepodceňujte pitný režim

Nezaháňajte smäd jedlom. Ochutené vody či minerálky do pitného režimu patria skôr výnimočne a preto je dobré si počas dňa pripraviť do džbánu vodu s plátkom limetky alebo citrónu a tak získate navyše aj prehľad, koľko tekutín ste prijali. Niekomu môže pomôcť aplikácia v mobile, ktorá ho bude upozorňovať v pravidelnom intervale na nutnosť dopriať si pohár nesladeného čaju alebo vody.

 

  1. Pokrmy nevystavujte zbytočne na stole 

Aby vás všetky tie vianočné dobroty zbytočne nelákali, nenechávajte ich na stole permanentne. Hoci mnohé koláčiky majú dlhú trvanlivosť, nie je dobré mať ich neustále na očiach. Odložte ich do komory alebo chladničky a tak sa ľahšie vyhnete pokušeniu neustáleho maškrtenia.  

 

  1. Hýbte sa

Možno nebudete mať v tomto období silu a čas odhodlať sa cvičiť, no môžete sa pokúsiť znížiť intenzitu ležania pred televízorom či sedenia za počítačom alebo tabletom. Povzbuďte rodinu či priateľov a v určitom čase sa vyberte na prechádzku. Spoločne strávený čas na večernej prechádzke prospeje vám všetkým a to nielen lepšiemu tráveniu. Čím dlhšia prechádzka, tým lepšie.

 

  1. Pozor na veľkosť porcie

Nedávny výskum poukazuje na fakt, že počas vianočnej večere sme schopní skonzumovať cca 3 000 kalórií, teda viac ako je odporúčaný denný príjem pre dospelého človeka. Takže tieto sviatky sú naozaj často tými, po ktorých nám pribudne nejaké to kilo navyše. Ak si nepostrážite veľkosť porcií, okrem pribratia vás môže potrápiť pálenie záhy a obrovská letargia počas celého dňa, keby môžete mať pocit, že sa nevládzete hýbať. Po štedrovečernej večeri ( s primeranou porciou) sa odporúča pred ďalšou konzumáciou dať si 20-minútovú prestávku, aby ste zistili, či ešte stále pociťujete hlad, lebo v tomto prípade to mozgu trvá trošku dlhšie uvedomiť si, že žalúdok je plný. JKeď to s prestávkou dodržíte, máte šancu uvedomiť si, že naozaj máte dosť.

 

  1. Pozor na alkohol

Zrejme netreba pripomínať, že alkoholické nápoje sú ďalšou kalorickou bombou. Okrem toho popíjanie alkoholických nápojov počas celého dňa podnecuje chuťové poháriky pre ďalšie maškrtenie. 

 

  1. Doprajte hlave relax

Predvianočné obdobie je skutočne stresujúce nielen doma ale aj v práci, jednoducho všade sa snažíte všetko stihnúť. No keď ten nádherný čas Vianoc príde a opadne stres z príprav, dbajte na to, aby vaša myseľ bola stále aktívna a to sa sledovaním televízie neudeje. Namiesto toho si doprajte čas s rodinou a najbližšími a hrajte sa všetky obľúbené spoločenské hry. Tiež môžete minimalizovať riziko tým, že imunitný systém udržíte v dobrej kondícii a to vhodným oblečením, keď trávite čas vonku, ale aj dostatočným spánkom, večernými prechádzkami, neprejedanímsa, pomôže tiež nefajčiť a dopriať si alkohol len v rozumnej miere.

Ringsegment Ringsegment

Weight management
je riešením pre každého

Výživový plán na úpravu hmotnosti

Potrebujete zhodiť pár kíl alebo 15 kíl? Pripravíme vám taký plán, ktorý vám sadne do vašich predstáv.

Viac
Výživový plán pre športovcov

Máte radi šport? Alebo naopak, ste v pohybe limitovaní? Nebaví vás jedálniček od vášho trénera?

Viac
Výživový plán pre deti

Náš tím profesionálnych výživových poradcov je pripravený pomôcť každému rodičovi, ktorému nie je zdravie jeho dieťaťa ľahostajné. Máme pre vás pripravené špeciálne programy, ktoré u detí úspešne riešia obezitu, nadváhu, prípadne aj podvýživu.

Viac
Výživový plán pre seniorov

Seniori vyžadujú diametrálne odlišný prístup k chudnutiu ako aktívny tridsiatnik. Z našich skúseností sa veľkej skupine klientov po úprave hmotnosti uľavilo od zdravotných ťažkostí a znížilo sa množstvo potrebných liekov.

Viac
Výživový plán pre večné diétarky

Celý deň nejete a večer skončíte vo fastfoode? Naše riešenie počíta s rôznymi životnými situáciami tak, aby bolo maximálne použiteľné a bez jo-jo efektu.

Viac
Výživový plán pre diabetikov a alergikov

Neprispôsobujte sa! My sa prispôsobíme vám. Máte alergiu alebo intoleranciu na nejakú potravinu, prípadne diabetes alebo vysoký tla? Nevadí, naša gramážová kuchárka sa vám prispôsobí a nikto vás ju nebude nútiť jesť.

Viac
Logo

Prečo NUTRIADAPT?

Zdravotná dokumentácia

Pretože je normálne starať sa o seba a o svoje zdravie.

Nahváha a obezita výrazne zhoršuje kvalitu života. Od zadýchavania sa pri chôdzi, estetického hľadiska, zhoršenia civilizačných chorôb, ako je okrem iného cukrovka alebo vysoký cholesterol, až po kratšiu dobu života. Je správne sa o svoje telo v rôznych etapách života starať tak, aby ste dokázali naplniť váš cieľ a mať tak "RADOSŤ ZO SEBA". A my vám s tým radi pomôžeme.

Stetoskop

Pretože u nás nájdete iba vysoko kvalifikovaných odborníkov na úpravu hmotnosti.

Všetci naši zamestnanci musia prejsť veľmi intenzívnym vzdelávacím procesom zakončeným odbornou skúškou. Zamestnanci sa musia neustále vzdelávať, preto navyše u nás tiež nájdete špecialistu na chudnutie detí, športovú výživu, apod.

Mikroskop

Pretože náš výživový systém NUTRIADAPT je výsledkom nespočetného množstva overených klinických štúdií.

Opiera sa o fakty, nie o domnienky alebo nepodložené štúdie. Bude vám na mieru spracovaná gramážová kuchárka a osobný výživový plán, v ktorom možno upravovať energetickú hodnotu aj početnosť porcií. Osobný výživový plán rešpektuje vaše chuťové preferencie a pomôže vám rýchlejšie dosiahnuť cieľovú hmotnosť.


Je to jednoduchšie,
než si myslíte

Fill form

Vyplníte rezervačný formulár, naša asistentka sa s vami do dvoch pracovných dní spojí a dohodnete si termín nezáväznej konzultácie.

Zdravotná prehliadka

Absolvujete 30 - 45 minútovú konzultáciu, kde vám vykonáme základnú diagnostiku Vášho tela. Počas konzultácie sa dozviete, ako zostať nielen zdraví, ale tiež ako získať viac energie, cítiť sa dobre a dostať sa na svoju ideálnu hmotnosť a mnoho ďalších informácií.

Konzultácia

Pohovoríte si s našim výživovým špecialistom, preberiete vaše ciele, vysvetlíme vám ako sa s nami dostanete na ideálnu hmotnosť a čo je potrebné urobiť, aby ste si ju udržali. A to natrvalo.

Fill form

Poďte do toho s nami a chudnite tak, aby ste nielen skvele vyzerali, ale hlavne sa skvele cítili.

Garancia

Až 1,5 kg / týždeň

Pri dodržaní výživových
zásad našich špecialistov
Objednajte sa ešte dnes
na konzultáciu s výživovým špecialistom
a navyše dostanete inšpiratívny
jedálniček chutných večerí
a vitamínový doplnok na posilnenie imunity zdarma.

Rezervačný formulár

Ringsegment