--->Staňte sa franchizantom najpokrokovejšieho výživového systému 21. storočia JEDINEČNÁ MOŽNOSŤ KÚPY ZABEHNUTEJ KLINIKY<---
Upozornenie na stiahnutie výrobku BELLY CARE z predaja
 

VIETE koľko kg dvíhate pri kľukoch?

28.12.2014 | 8066x Zhliadnutie | Zdravie, Šport

Otestujte sa - zaujímavosti zo sveta zdravia a fitness.

Kľuky patria medzi základné cviky s vlastným telom. Rozvíjajú silu ramien, tricepsov a prsných svalov. Viete, akú váhu dvíhame pri kľukoch?

a) cca 85% hmotnosti svojho tela
b) cca 65% hmotnosti svojho tela
c) cca 50% hmotnosti svojho tela

Asi budete s nami súhlasiť, že pri zhadzovaní kíl nám pomôže strava aj cvičenie. Koľko percent úspechu tvorí strava?

a) Väčšinu, až 80 % úspechu tvorí strava
b) Je to približne na polovicu
c) Iba 30 %, oveľa dôležitejšie je správne cvičenie

Koľko km by sme denne mali peši prejsť pre naše zdravie?

a) cca 2 km
b) cca 5 km
c) cca 7 km

Ako to teda je?

Kľuky a hmotnosť

zena cvici kluky

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odpoveď b) je správna

Kľuk nie je jednoduchý cvik a nie každý ho vie zacvičiť správne. Mnohým chýba sila, pri kľukoch totiž podľa výskumov tlačíte hore približne 66 % svojej telesnej hmotnosti (medzi jednotlivými ľuďmi sú drobné odlišnosti, pretože cvičia s iným postavením rúk). Problém s kľukmi majú mnohé ženy – kľuk nie je len o sile rúk, ale aj o sile tzv. „core“ – jadre tela. Preto mnohé ženy radšej robia kľuky na kolenách. Na kolenách  vytlačíte cca 53 % svojej hmotnosti.

Teda napríklad 80 kg človek tlačí pri kľukoch 52,8 kg a pri ženských kľukoch 42,4 kg.

Jednoduchý pokus

Chcete presnejšie vedieť vaše vlastné hodnoty? Zoberte bežnú domácu váhu, dajte na ňu ruky a spravte niekoľko kľukov. Číslo, ktoré uvidíte, síce nemusí byť presné, ale na predstavu to stačí.

 

 

Strava  vs. cvičenie

strava tvori 80% uspechu pri chudnutiOdpoveď a) je správna

Strava tvorí až 80 % (aby sme boli presní, rôzne pramene uvádzajú 70-80%) úspechu, bez kvalitného paliva vám nepôjde ani auto, a ak je palivo nekvalitné, aj jeho chod bude problémový a presne takto to funguje aj s ľudským organizmom. Môžete cvičiť akokoľvek tvrdo chcete, ale aj tak nedosiahnete také výsledky ako keby ste zmenili len stravu. Na druhej strane cvičenie funguje ako akumulátor a krásne podporuje úbytok tuku.

 

 

Chôdza a množstvo km

chodza kolko km denne Odpoveď c) je správna

Urobiť aspoň desaťtisíc krokov denne je oficiálne odporúčanie Svetovej zdravotníckej organizácie, a to je  asi sedem kilometrov. Zatiaľ čo pre našich predkov to však nebolo nič nezvyčajné, dnes mnohí z nás takúto vzdialenosť pri svojom dennom režime neprejdú ani náhodou. Naša bilancia je vraj momentálne asi tretinová - väčšina z nás denne urobí len 3 000, v najlepšom prípade 5 000 krokov. Tí „šikovnejší“ z nás sa dokážu hýbať ešte úspornejšie a dennú chôdzu zredukovali len na 1 000 až 2 000 krokov.

Kanadskí vedci na základe výsledkov výskumu zašli ešte ďalej a tvrdia: ak si chcete zlepšiť fyzickú kondíciu, nestačí urobiť iba 10 000 krokov denne v miernom tempe, ale  aspoň 2 000 až 4 000 by ste mali prejsť v rýchlejšom tempe.

Pre zaujímavosť: Človek lovec podľa výskumníkov musel denne prejsť 10 až 30 kilometrov a aby prežil, kráčal aj utekal. To sú štyri hodiny denne namáhavej aktivity alebo 28 hodín týždenne čistého tréningového času.

Náš tip: Ako zistiť, koľko krokov prejdete za priemerný deň vy? Na smarfón si môžte stiahnuť  krokomer. Celý deň majte mobil vo vrecku alebo ešte presnejšie údaje vám ukáže, ak je na opasku.   Bezplatnú aplikáciu si môžete stiahnuť napríklad tu.

 

Článok bol pripravený pre časopis FITštýl.

Ringsegment Ringsegment

Weight management
je riešením pre každého

Logo

Prečo NUTRIADAPT?

Zdravotná dokumentácia

Pretože je normálne starať sa o seba a o svoje zdravie.

Nahváha a obezita výrazne zhoršuje kvalitu života. Od zadýchavania sa pri chôdzi, estetického hľadiska, zhoršenia civilizačných chorôb, ako je okrem iného cukrovka alebo vysoký cholesterol, až po kratšiu dobu života. Je správne sa o svoje telo v rôznych etapách života starať tak, aby ste dokázali naplniť váš cieľ a mať tak "RADOSŤ ZO SEBA". A my vám s tým radi pomôžeme.

Stetoskop

Pretože u nás nájdete iba vysoko kvalifikovaných odborníkov na úpravu hmotnosti.

Všetci naši zamestnanci musia prejsť veľmi intenzívnym vzdelávacím procesom zakončeným odbornou skúškou. Zamestnanci sa musia neustále vzdelávať, preto navyše u nás tiež nájdete špecialistu na chudnutie detí, športovú výživu, apod.

Mikroskop

Pretože náš výživový systém NUTRIADAPT je výsledkom nespočetného množstva overených klinických štúdií.

Opiera sa o fakty, nie o domnienky alebo nepodložené štúdie. Bude vám na mieru spracovaná gramážová kuchárka a osobný výživový plán, v ktorom možno upravovať energetickú hodnotu aj početnosť porcií. Osobný výživový plán rešpektuje vaše chuťové preferencie a pomôže vám rýchlejšie dosiahnuť cieľovú hmotnosť.


Je to jednoduchšie,
než si myslíte

Fill form

Vyplníte rezervačný formulár, naša asistentka sa s vami do dvoch pracovných dní spojí a dohodnete si termín nezáväznej konzultácie.

Zdravotná prehliadka

Absolvujete 30 - 45 minútovú konzultáciu, kde vám vykonáme základnú diagnostiku Vášho tela. Počas konzultácie sa dozviete, ako zostať nielen zdraví, ale tiež ako získať viac energie, cítiť sa dobre a dostať sa na svoju ideálnu hmotnosť a mnoho ďalších informácií.

Konzultácia

Pohovoríte si s našim výživovým špecialistom, preberiete vaše ciele, vysvetlíme vám ako sa s nami dostanete na ideálnu hmotnosť a čo je potrebné urobiť, aby ste si ju udržali. A to natrvalo.

Fill form

Poďte do toho s nami a chudnite tak, aby ste nielen skvele vyzerali, ale hlavne sa skvele cítili.

Garancia

Až 1,5 kg / týždeň

Pri dodržaní výživových
zásad našich špecialistov
Objednajte sa ešte dnes
na konzultáciu s výživovým špecialistom
a navyše dostanete inšpiratívny
jedálniček chutných večerí
a vitamínový doplnok na posilnenie imunity zdarma.

Rezervačný formulár

Ringsegment