Sledujte nás aj na Facebooku.

5 diétnych otázok na telo

21.05.2020 | 9145x Zhladnutie | Chudnutie

5 otázok ohľadom chudnutia, na ktoré ste doteraz možno nepoznali odpoveď.

1) Môžem jesť pred cvičením? A kedy sa môžem najesť po cvičení?

Pri účinnom chudnutí je nutné konzumovať posledné väčšie jedlo najneskôr tri až štyri hodiny pred cvičením. Len tak nie je náš tráviaci systém zaťažený a telo môže spaľovať energiu z tukových zásob. Pokiaľ vás čaká náročnejšie cvičenie, tak ešte malé jedlo hodinu pred cvičením. Malo by sa jednať o ľahko stráviteľné jedlo. Vhodný je napríklad biely jogurt s trochou bobuľovitého ovocia alebo kvalitné proteínové tyčinky. Americká rada pre cvičenie odporúča banán s lyžicou arašidového masla. Vyhýbajte sa ťažkým, tučným aj príliš sladkým jedlám. Po fyzickej aktivite doprajte telu najprv pretiahnutie, uvoľnenie a najskôr o 45 - 60 minút sa najedzte. Ideálne je ale dopriať si jedlo cca dve hodiny po cvičení a to bielkoviny s doplnením sacharidov (napr. zeleninový šalát s rybou či kuracím mäsom, vajcom, príp. malou prílohou v podobe pečiva).
 

 

2) Má význam cvičiť vo večerných hodinách, keď cez deň nestíham?

beh pri chudnutiČas cvičenia je individuálny. Každému z nás vyhovuje niečo iné. Ranné vtáčatá s radosťou vybiehajú "šprintovať okolo bloku" hneď čo otvoria oči, ostatní si radšej zašportujú po návrate z práce v popoludňajších či večerných hodinách. Dôležité je prispôsobiť pohyb nášmu dennému režimu. Ak chodíme spať napríklad o desiatej hodine večer, zacvičiť by sme si mali najneskôr o siedmej, aby to čo robíme, bolo efektívne. Je potrebné mať dostatok priestoru ešte na večeru a jej trávenie. Ak zaspávame  s plným žalúdkom krátko po cvičení, postráda to zmysel. Po večernom cvičení by sa na tanieri mali objaviť ľahko stráviteľné bielkoviny, sacharidy veľmi obmedzte.
 

3) Je úbytok 12kg za mesiac reálny?

Reálny možno je, ale za predpokladu, že nejete či miesto bežnej stravy popíjate len samé chudnúce koktaily či zobete iba „zázračné“ pilule. Nie je možné však v takomto krátkom období zhodiť 12 kg tuku. Miesto tuku  prídete hlavne o svaly a vodu v tele. Ako bonus k menšiemu číslu na hmotnosti získate ovisnutú kožu, strie, šialený jo-jo efekt a hlavne taký spôsob uberania kíl nie je vôbec zdravý! Optimálny úbytok hmotnosti je 0,5 - 1kg za týždeň. To znamená maximálne 4 kilogramy za mesiac. Vaše úsilie bude namiesto jedného mesiaca trvať trikrát tak dlhšie, ale zato formou bežného stravovania, vhodného pohybu a hlavne bude trvalé, bez jojo efektu.
 

4) Možno schudnúť len z určitéj partie?

schudnut 12 kg za mesiacChudnúť len určitú partiu obyčajnou zmenou jedálnička sa nedá. Pri znižovaní váhy ide tuk dole z celého tela. Niekde viac, niekde menej. Bohužiaľ, ako posledný opúšťa tuk väčšinou miesto, kde je ho najviac (problémové partie). Záleží hlavne na tom, aké máme genetické dispozície. Ovplyvniť ho ale môžeme vhodne zvolenými posilňovacími cvikmi a sformovaním danej partie, samozrejme iba popri vhodne zostavenom jedálničku.


5) Prečo sa mi počas dodržiavania režimu zastavilo chudnutie?

Výkyvy hmotnosti sú úplne bežnou skutočnosťou. Počas dňa sa nám hmotnosť môže líšiť aj o dva kilogramy. Pokiaľ ale svoj jedálniček dodržujete stále, ale váha stagnuje dlhšie ako dva týždne, chudnutie sa z nejakého dôvodu zastavilo. Čo je zle?

Na vine môže byť stres. Pokiaľ sa snažíte  chudnúť v čase, keď máte príliš veľa práce, rodinné alebo partnerské problémy, ochoreli ste alebo u vás nastala iná vážna životná situácia, je veľmi pravdepodobné, že príliš neuspejete.

Ďalšou príčinou môže byť príliš veľa športovania alebo cvičenia bez dostatočnej regenerácie. Preťažený organizmus zareaguje úsporným režimom spaľovanie energie. Pri posilňovacích cvikoch navyše miesto tukovej zložky získate svaly a tie vážia viac . Telo však pôsobí štíhlejšie, mladšie a krajšie. Preto je meranie krajčírskym metrom  presnejšie ako každodenná kontrola na domácej váhe, ktorá častokrát klame. Alebo sa nechajte zmerať na profesionálnej váhe, ktorá vám vypočíta presný pomer tuku, svalov a vody v tele.

Najčastejším problémom však býva spomalenie metabolizmu. Keď uberáte kalórie, organizmus po čase naskočí na šetriaci režim, vy znovu uberiete z jedla, metabolizmus sa ešte viac spomalí  a dostávate sa do bludného kruhu. Najčastejšími klientami NUTRIADAPT sú práve ženy - večné diétarky so spomaleným metabolizmom po diétach. Aj ten sa však dá úspešne naštartovať správnou a pravidelnou stravou a individuálnym výberom potravín.

Rezervujte si svoj termín tu.

Ringsegment Ringsegment

Weight management
je riešením pre každého

Logo

Prečo NUTRIADAPT?

Zdravotná dokumentácia

Rovnako ako je normálne starať sa o svoje zdravie a chodiť na pravidelné preventívne prehliadky k lekárovi.

Je prirodzené si udržiavať zdravú hmotnosť. Ak je vysoká, výrazne nám zhoršuje kvalitu života. Od zadýchavania sa pri chôdzi po schodoch, estetického hľadiska, zhoršenia civilizačných chorôb, ako je okrem iného cukrovka alebo vysoký cholesterol, až po kratšiu dobu života. Je správne sa o svoje telo v rôznych etapách života starať tak, aby ste dokázali naplniť váš cieľ a mať tak "RADOSŤ ZO SEBA". A my vám s tým radi pomôžeme.

Stetoskop

Pretože u nás nájdete iba vysoko kvalifikovaných odborníkov na úpravu hmotnosti.

Všetci naši zamestnanci musia prejsť veľmi intenzívnym vzdelávacím procesom zakončeným odbornou skúškou. Zamestnanci sa musia neustále vzdelávať, preto navyše u nás tiež nájdete špecialistu na chudnutie detí, športovú výživu, apod.

Mikroskop

Náš výživový systém NUTRIADAPT je výsledkom nespočetného množstva overených klinických štúdií.

Opiera sa o fakty, nie o domnienky alebo nepodložené štúdie. Bude vám spracovaná gramážová kuchárka v osobnom výživovom pláne, kde možno upravovať energetickú hodnotu aj početnosť porcií, a to v rozmedzí 2-6 jedál denne. Osobný výživový plán rešpektuje aj vaše chuťové preferencie. Potraviny, ktoré vám nechutia, sa automaticky do osobného výživového plánu nezaradia.


Je to jednoduchšie,
než si myslíte

Fill form

Vyplníte rezervačný formulár, naša asistentka sa s vami do dvoch pracovných dní spojí a dohodnete si termín nezáväznej konzultácie.

Zdravotná prehliadka

Absolvujete 30 - 45 minútovú konzultáciu, kde vám vykonáme základnú diagnostiku Vášho tela. Počas konzultácie sa dozviete, ako zostať nielen zdraví, ale tiež ako získať viac energie, cítiť sa dobre a dostať sa na svoju ideálnu hmotnosť a mnoho ďalších informácií.

Konzultácia

Pohovoríte si s našim výživovým špecialistom, preberiete vaše ciele, vysvetlíme vám ako sa s nami dostanete na ideálnu hmotnosť a čo je potrebné urobiť, aby ste si ju udržali. A to natrvalo.

Fill form

Poďte do toho s nami a chudnite tak, aby ste nielen skvele vyzerali, ale hlavne sa skvele cítili.

Garancia

Až 1,5 kg / týždeň

Pri dodržaní výživových
zásad našich špecialistov
Objednajte sa ešte dnes
na konzultáciu s výživovým špecialistom za 7,90€.
a navyše dostanete inšpiratívny
jedálniček chutných večerí zdarma.

Rezervačný formulár

Ringsegment